Page 9 - dosar presa 2012 stoiciu 2
P. 9

prelucrare digitală a unei fotografii iniţiale). Metamorfoză a imaginii, ştafetă a tehnicilor, spectacol
               vizual captivant. Evenimentul prin care Florin Stoiciu, împreună cu echipa a cărei contribuţie a
               fost esenţială la reuşita din ziua de 10 martie 2011, a inaugurat “Galeria Demisol”, sperăm că va
               deschide drumul pentru numeroase alte secvenţe expoziţionale care să adauge constant această
               dimensiune spaţiilor “de circulaţie” dintr-o instituţie destinată formării întru propăşirea culturii
               vizuale.


               Conf. univ. dr. Adrian Guţă
               10 martie 2011
               Şef Catedra de Istoria şi Teoria Artei
               Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti

                      dr. Florin Stoiciu - este unul dintre prestigioşii gravori ai contemporaneităţii. Prin proiectul
               său de 9 zile („Nouă zile dintr- un an”) şi-a demonstrat valenţele de exprimare concisă într-un
               interval de timp dat. Ar putea fi asemuit cu un extemporal cu subiect autoimpus: compunere şi
               descompunere a trupului uman. Printr-un „puzzle” de plăci de oţel gravate în tehnica aquatinta,
               el şi- a propus două obiective: o reprezentare de ansamblu a unui nud („Alexandra”) şi obţinerea
               unei suite de lucrări mici, independente, ce aparent sunt abstracţiuni fără motiv de bază. Spiritul
               ludic  domină  intenţia.  Rezultatul  este  fastuos  şi  convingător!  Pe  lângă  lucrarea  cu  intenţii
               monumentale, piesele ei disparate propun un recompresat exerciţiu de imaginaţie pentru cel ce a
               văzut ansamblul.
                      Alături de piesa finită de artă, un aport esenţial la cunoaşterea travaliului autorului îl constiutie
               filmul execuţiei lucrării ce ar putea oricând constitui material didactic şi pelicula documentară
               demnă de un premiu, la dublă specialitate; tehnicile de gravură şi film. Bravo, Doctore!


               Prof. univ. dr. Silvan Ionescu
               25 martie 2011
               Director Institutul de Istoria şi Teoria Artei “G. Oprescu”
               Universitatea Naţională de Arte din Bucureştii


                      Redescoperim în compunerea finală a imaginii, nu doar convieţuirea intimă a lui Florin
               Stoiciu cu Gravura, ci şi ceva ce credeam anulat, purtaţi naiv de nihilismele contemporaneităţii:
               sursă  eternă  de  inspiraţie  (  în  complementaritate  cu  altele),  modelul/nudul  feminin    rămâne
               un declanşator al  elaborării estetice din care,  fie fragmentar ori deformat, nu lipseşte ideea de
               Frumos.


               Conf. Univ. Dr. Ioana Beldiman
               Bucureşti, martie 2011
               Decan
               Facultatea de Istoria şi Teoria Artei
               Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti

                      Prin recentele sale căutări din domeniul gravurii - împărtăşite şi studenţilor săi -, Florin
               Stoiciu alcătuieşte un edificiu ridicat prin mijlocirea semnului grafic şi a unei inefabile substanţe
               spirituale. Aptă a intra într-o simbioză eficientă cu semnul plastic, aceasta tinde adesea să i se
               substituie, „vorbind” în locul său - lacunar şi profetic! - o limbă a conceptului. În cuprinsul inefabilei
               arhitecturi, figura umană devine transparent-diafană. Diafană în sensul unei „duble arătări”. Florin






                                                              9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14